close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יציקת בטון לגינה - טרנד חדש

מערכת שורשג שבט, תשפ29/01/2020

לכאורה זה נשמע אבסודר כשמדובר בתהליך של יציקת בטון לגינה. שהרי מה הקשר בין הבטון האפור המשמש לבנייתם של מבנים אטומים או צבאיים ובין הגינה הירוקה שלנו

תגיות:
לכאורה זה נשמע אבסודר כשמדובר בתהליך של יציקת בטון לגינה. שהרי מה הקשר בין הבטון האפור המשמש לבנייתם של מבנים אטומים או צבאיים ובין הגינה הירוקה שלנו. אולם בשנים האחרונות מדובר בטרנד מוביל בתחום עיצוב הגינות ואדריכלות הנוף.

תכונותיו של הבטון
הבטון הוא תוצר של ערבוב מלט עם חול, חצץ ומים. לרוב הוא מופיע בצבעו האפור, המשמש ניגוד לצבעה הירוק של הגינה. אולם לבטון מניפת צבעים ענקית שניתן להשתמש בה. בנוסף, לבטון תכונות רבות היכולות לשמש אותנו כראוי כשמדובר בעיצוב גנים. השימוש בו מאפשר קבלתה של רצפה חלקה, חזקה, נוחה לניקוי,
עמידה לתנאי מזג האויר ולפגעי הזמן.

משום כך ניתן לעצב מהבטון ובאמצעותו את הגינה כולה. יציקות בטון יכולות לשמש אותנו כאבני דריכה ליצירתו של שביל, אך לא רק, בטון יכול גם לתחום חלקים מהגינה, או לשמש כבסיס למסלעה.

ללא כל ספק השימוש בבטון אפור לשם ריצוף ועיצוב נכון, רק יבליטו את חלקי הצומח בגינה. וכמובן תמיד קיים היתרון הבולט והוא שלאחר סיום ביצוע עבודת יציקת בטון לגינה, נותרת הגינה שלנו מעוצבת בשלמותה למשך שנים רבות,ומעתה נותר לנו רק לדאוג לטפח את הצמחים והשתילים ששתלנו בה.

יציקת בטון לגינה– דברים שחשוב לדעת
יציקת בטון לגינה מחייבת פנייה לבעל מקצוע המתמחה בעבודה כזו. הסיבה לכך היא שבעל המקצוע ידע לבדוק את טיב האדמה שעליה אתם מעוניינים ליצוק את הבטון. אדמה קשה תשמש אתכם כראוי, אולם אם מדובר באדמה הסופחת נוזלים קיימת אפשרות ליצירתם של משקעים. במצב כזה עלולה היציקה לעשות שימוש בחומר רב, והרצפה תהיה עקומה.

כדי להימנע ממצב כזה יוודא בעל המקצוע כי קיים עומק של 10 ס"מ לפחות. כמו כן הוא ידאג לתחום את האזור המבוקש באמצעות מוטות עץ, ואף יניח ניילון על גבי האדמה כדי למנוע מהנוזלים לרדת כלפי מטה, ורק אז ניצוק הבטון.

אם בגינה שלכם יש משטחי חול קחו בחשבון שהם אוהבים מאוד לספוח אליהם הרבה מאוד נוזלים. לכן איש מקצוע שיגיע אליכם ידאג שלא ליצוק את הבטון באופן ישיר עליהם, אלא קודם יחפור, יניח ניילון ומעליו רשת בטון. הניילון ידאג לכך שהנוזלים לא יגיעו אל החול וייצרו סדקים או משקעים.

המים בגינה – טוב או רע
אם תיכננתם לבצע יציקת בטון לגינה ביום גשום עדיף לדחות זאת. המטרה בעת היציקה להשתמש בכמות פחותה של מים, כדי לא ליצור סדקים ביציקת הבטון ולפגום בה גם לאחר שתתייבש. אולם לאחר היציקה יש בהחלט אפשרות להשקות את שכבת הבטון, ואפילו מומלץ. הבטון, לאחר ייבושו, עמיד כאמור לפגעים השונים ועובדה זו משמעה שזהו אחד החומרים שהכי מומלץ להשתמש בהם, במידה ואתם מעוניינים לעצב את הגינה שלכם באופן מיוחד.

המאמר באדיבות אתר "המשפצים שלי" https://my-renovations.co.il - הפורטל הגדול בארץ לעבודות שיפוצים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה